Kako odabrati parfem za sebe, a kako za druge?

Kako odabrati parfem

Da li si znala da je dokazano da miris govori najglasnije na podsvesnom nivou? Da, postoji cela nauka o parfemima. Kroz parfem se može odgonetnuti i karakter osobe koja ga nosi.

Nauči šta tvoj parfem govori o tebi i kako da odabereš onaj pravi ukoliko želiš nekome da ga pokloniš.

Parfemi sa supermoćima – 4 faktora odluke o odabiru

2004. godine Linda Bak i Ričard Aksel dobili su Nobelovu Nagradu zahvaljujući njihovoj revolucionarnoj studiji o čulu mirisa. Oni su naučno dokazali da parfem može stimulisati našu svest, ali i stabilizovati i promeniti naše emocionalno stanje.

Možda parfemi imaju sve gorepomenute moći, ali je izuzetno važno znati kako odabrati pravi parfem.

Istina je da ne postoji tako nešto kao što je pogrešan parfem, nego samo parfem koji je odbojan za nesporedno i udaljeno okruženje.

Psihologija parfema nam govori da postoji 4 faktora koja nas navode da se odlučimo za određeni parfem.

1. faktor – Miris parfema

Pre svega, žene odmah privlači miris parfema, dok muškarce u trenutku privlači njegov izgled.

2. faktor – Emocionalna reakcija

Drugi faktor koji kod žena pokreće impuls kupovine je emocionalna reakcija na miris. Parfemi imaju sposobnost da nas povedu na putovanje kroz vreme, budeći neke prošle prijatne uspomene ili pak, pokreću neku buduću viziju.

Žene koje počnu da maštaju dok biraju određeni parfem, uglavnom vide sebe kao novu, bolju verziju u budućnosti.

3. faktor – Izgled i imidž parfema

Treći faktor koji budi osećanje kada „odlepiš“ za nekim parfemom je njegov izgled i imidž. Celo pakovanje je važno: boca, kreativni dizajn, reklama za parfem i slavna ličnost koja se povezuje sa tim parfemom.

4. faktor – Sastojci

I poslednje, ljubav za tim parfemom se okida zbog njegovih sastojaka. Naučnici i dalje pokušavaju da shvate da li „padamo“ za mirisnom mešavinom sastojaka, ili samo za jednim sastojkom koji nekako čudesno pronađe svoj put do našeg srca i mozga.

Kako da biramo parfem za druge?

Mi nesvesno preferiramo mirise koji su slični našim biološkim. Iako mislimo da će se dragoj osobi svideti parfem jer tako podseća na nju, kada ga odaberemo, nesvesno joj govorimo da mora da miriše više kao ona sama.

Teško je odabrati parfem za druge, jer ćemo takođe nesvesno nametati ono što se nama sviđa, što ne znači da će taj miris odgovarati karakteru te osobe. Zato uvek imaj na umu ovaj vodič.

Šta tvoj parfem govori o tebi

Šta tvoj parfem govori o tvojoj ličnosti?

Po istraživanju Pol Jelineka karakter osobe po parfemu koji bira može se podeliti na 4 glavna elementa (čak se i raspoloženje osobe može promeniti određenim parfemima i sastojcima u njima):

  • Zeleni, biljni, četinarski, citrusni i sveži mirisni sastojci koji dominiraju u parfemu su srce parfema i spadaju u kategoriju elementa VAZDUHA. Ovi osvežavajući sastojci podržavaju mentalnu aktivnost i podstiču kreativan kognitivan proces.
  • Začinjeni, voćni, topli, bogati sastojci predstavljaju element VATRE. Veruje se da ovi parfemi podižu energiju onoga ko ga nosi.
  • Cvetni, delikatni, nežni i meki parfemi predstavljaju element VODE. Veruje se da ovi parfemi imaju mogućnost da smanje anksioznost i stres, kao i da unaprede mentalni balans.
  • Karamelasti, zemljani, senzualni i slatki sastojci u parfemu predstavljaju element ZEMLJE. Ovi parfemi čine da se nosilac parfema oseća udobno i negovano. Ovo je povezano sa ljubiteljima gurmanske hrane.

Vatra

Emocionalno stabilni i introvertni ljudi češće biraju jače voćne, orijentalne parfeme, kao što je ALLVERNUM Cherry Blossom & Musk. Ove žene su preplavljene idejama i veoma su kreativne, ali njihove ambicije znaju ponekada biti iscrpljujuće za njih same. One su harizmatične i ne traže odobravanje drugih da bi se osećale kompletno i ispunjeno, niti žele da privlače pažnju drugih.

Ženski parfem ALLVERNUM Cherry Bloosom & Musk (umetnički prikaz)

Zemlja

Introvertne žene generalno biraju orijentalne parfeme u kojima dominiraju začinjeni i topli sastojci sa nežnim podtonovima, kao što je ALLVERNUM Iris & Patchouli. Kada nanesu ovakav parfem na sebe, on im pruža trenutno emotivno utočiste od turbulentnih stvari koje se odvijaju u okruženju. One su veoma realistične i nikada ne grade kule u vazduhu, jer traže stabilnost.

Ženski parfem ALLVERNUM Iris & Patchouli (umetnički prikaz)

Voda

Emocionalno ambivalentne žene sklone su biranju svežih, cvetnih parfema, kao što je ALLVERNUM Lilly of the Valley & Jasmine. One su intuitivne, promenljivog raspoloženja i veoma vezane za porodicu i decu. S obzirom na njihovo nestalno raspoloženje (zato što voda uvek teče i menja se), ljudi ih često tumače kao emocionalno distancirane (nedostupne), iako im je stalo i više nego što to žele da pokažu svetu.

Ženski parfem ALLVERNUM Lily of the Valley & Jasmine (umetnički prikaz)

Vazduh

Drvenaste i sveže parfeme, kao što je ALLVERNUM Coffee & Amber obično biraju žene sa emocionalno stabilnim i ekstrovertnim karakterom. One su inovativne, otvorene, prirodno nadareni motivatori, otvorenih shvatanja i vole da se zabavljaju.

Ženski parfem ALLVERNUM Coffee & Amber (umetnički prikaz)

Koji si ti element? Koji je tvoj omiljeni parfem? 🙂

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

dvadeset − 14 =